sobota 30. listopadu 2019

Návštěva v SPŠ Pardubice

Ještě předevčírem jsem se nemohla vůbec dočkat, netušila jsem vůbec co mě čeká. Já vlastně nikdy na střední nebyla. Jaké to tam bude? Budeme péct nebo vařit? Budeme si to moct odnést domů? Na jakém to bude místě? Dovím se něco nového? Tohle všechno a mnohem více mě zajímalo. Přemýšlela jsem nad tím asi do půlnoci.
  Konečně bylo 7.00 a já mohla vstávat. Sbalila jsem všechno, co bylo potřebné a vyrazila jsem. Na chodbě už všichni čekali, tak jsme mohli vyrazit. Jeli jsme trojkou až na Palackého, tam jsme šli asi 15 minut. Byla jsem strašně nedočkavá, ale trochu jsem se bála, že si tam udělám ostudu, vždyť si ještě neumím ani ukrojit chleba! Teprve nedávno jsem se naučila si udělat čaj. No, ať to dopadne jak to dopadne, třeba se to naučím. Konečně jsme byli na místě. Bylo tam teplo a vonělo to tam po hroznovém cukru. Také tam byl vánoční stromeček, byly u něj dva dárky, škoda, že nebyli pro mě. V tom se tam objevil jeden veselý pán, který nám řekl, co nás čeká. Rozdělili jsme se na 2 skupiny, já šla první do pekárny.
 Můj první dojem byl – vedro, asi 30°, a taky strach, trochu jsem se těch přístrojů bála, vždyť byly větší než já. Ale pak jsem na to nějak zapomněla, protože nám pán řekl, že budeme péct koláče, a taky protože jsem si všimla, těch dobrůtek, které ten stroj vyrobil. Pán nám dal těsto a řekl ať závažím uděláme tvar koláčku, pak jsme si do něj dali makovou nebo ořechovou náplň. A dali jsme to péct a dali jsme si občerstvení.
 Pak jsme šli do cukrárny. Tam jsme pekli cukroví. Dělali jsme rohlíčky, srdíčka a smajlíky, bavilo mě to, ale to pečení bylo podle mě lepší, bavilo mě víc. Potom jsme si vyzvedli koláčky, rozloučili jsme se se všema a šli jsme směrem k domovu. Ještě jsme se stavili v obchůdku té školy, kde to bylo strašně levné, prodávali tam i to, co jsme dělali my a rychle se po tom zaprášilo. Sice jsem se nenaučila krájet chleba, ale naučila jsem se toho plno jiného, třeba rozeznat mouku.

 Z výletu jsem si odnesla to, že se naučit péct vážně jde a doma jsem to pečení vyzkoušela, upekla jsem sama muffiny a třídě nejspíš chutnaly.
M. T. 


Žádné komentáře:

Okomentovat